2013. május 6., hétfő

Pályabejárás

A május  5-ére szervezett pályabejáráson 15-20 fő vett részt, akik a legváltozatosabb felkészültségi szinttel és a kerékpározásban kitűzött céllal rendelkeztek. Ízelítőnek néhányuk véleményét olvashatjátok:

Orosz Anita (Trek SE) cyclocross magyar bajnoknő:
A pálya már a mostani nyomvonallal is versenyzésre kitűnően alkalmas a hely adottságaiból kifolyólag. Mindenki meg fogja találni önmaga számára  a kellemes és kihívást jelentő szakaszokat legyen szó akár emelkedőről, lejtőről vagy technikás részről.


+ kellemes versenyhelyszín,
+ a verseny szervezéséhez megfelelő infrastruktúra,
- a sokadik körben már túl hosszúnak tűnő emelkedő,
- szinte időjárástól függetlenül csúszós kanyarok a lejtmenetben.

fotó: Kenyeres Zsolt
Szalma Csaba (Trek SE):
Aki ismeri az eplényi sípályát, nagyjából sejtheti, hogy mi vár rá: meredek emelkedők és hasonlóan meredek lejtők. A két jelentősebb emelkedőt rövid, de technikás szakaszok törik meg. A felső szakaszon lévő emelkedő biztosítani fogja, hogy kellően magas pulzussal vághassunk neki a nagyrészt egynyomos száguldásnak lefelé, ahol nem lehet egy kellemes ritmus felvenni a lejtőzéshez, mert kisebb köves, gyökeres szakaszok rendre megtörik azt és ezért folyamatos
koncentrációt követel.

+ számomra klasszikus XCO pályának tűnik a nyomvonal,
+ alig hagy lehetőséget a pálya pihenésre (bár ez lehet negatívum valakinek :) ),
- lefelé kevés előzési lehetőség,
- várhatóan sodrós/csúszós kanyarok mind száraz, mind nedves időben.

Takács Balázs (Veszprémi KE-Nelson):
Egy hosszabb/meredekebb mászás is után rövid pihentetőbb technikázás és ez így folyamatosan. Amikor elfárad az ember, a lefeléknél tudtál kicsit pihenni. Nagyon jól ki volt alakítva, meg voltak csinálva a kanyarok. Sok benne a technikás rész, de nekem az nagyon tetszik, még 29"-essel is élvezhetőek voltak a szűk visszafordítok. Végig oda kell figyelni a pályán mert egy kis kő, vagy gyökér és máris repülsz. A felvonóig az emelkedő elég hosszú, de inkább az unalmassága miatt rossz, ha tennél még bele pár kanyart, jobb lenne. Az utolsó körben, Balázzsal kipróbáltuk a sziklakerteket, szerintem versenyre is érdemes belerakni. Nekem nagyon bejött a pálya!
Nekem tényleg nagyon tetszett, biztos a versenyen is sokan lesznek.:)

+ sok technikás rész, a kör végén lejtő van, így pihentebben kezdhető az újabb kör,
+ nagyon jó a helyszín,
- nagyon hosszú emelkedő a felvonóig, ami monoton,
- vannak még kevésbé kijárt, füves részek.
fotó: Kenyeres Zsolt
Bollók Norbi (Veszprémi KE-Nelson):
Az eplényi pálya egy nagyon hangulatos erdős hegyoldalon lett kialakítva, kiépítve. Mindig szívesen jövök ki ide edzeni, bár XCO-ban nem vagyok annyira érdekelt (maratonokon és TT-ken indulok). A pálya kb. 90%-ban árnyékban halad így 30 fokban sem kell majd megfőni.
Az egyik lejtő elején van egy nagy szikla keresztben az ösvényen, ott sokan fennakadtak. Ki lehetne alakítani mellette ún "chikenway" alternatívát. Nade ezeket leszámítva a pálya jó, az amatőr még jobb, mindenkinek itt a helye!

+ nagyon jó vonalvezetés, árnyékos pálya,
+ technikás részek, hosszú emelkedő,
- néhol laza a talaj a kanyarokban,
- még nincs chickenway alternatíva.
Enyedi Ferenc (ACÉL A CÉL XCO atyja):
Végre, végre és végre.......imádom minden szegletét.
Technikás, kellően kondis. Végre egy olyan pálya, ahol nem csak az számít, hogy nyomjuk eszetlenül ami a csövön kifér, hanem tele van tűzdelve technikás hajtűkanyarokkal, kövekkel, sziklákkal ami nem bocsájt meg ha benézi az ember. Gondolkodni kell és okosan cselekedni, mert nagy előnyt lehet szerezni a technikás részeken a csúcsra vezető lélekvesztő felmenővel szemben és nagyot lehet hibázni ha későn kapcsol az ember. A pétfürdői cross country pályából is kiindulva nekem alapvetően az fekszik ami másnak szenvedés, kínlódás és még több kínlódás, szóval én ott érzem magam elememben (ez egyéni perverzió). Ha egyenesen kell menni, akkor viszont végem van. Tehát a pálya tökéletes! Várom a versenyt nagyon. 3-4 körre jó vagyok

Negatív front:
- befutó előtti hajtűkanyaros szerpentinre kell medveháló a biztonság kedvéért, mert néhány karika után biztosan benézi majd valaki, valamelyik kanyart.
Amit hozzátennék még a pályához:
Néhány farönköt ide-oda...